Tuesday, October 11, 2011

Al Jazeera vindicated over Palestine Papers

“The United Kingdom's broadcasting regulator has thrown out a complaint against Al Jazeera for its publication of the so-called Palestine Papers in January 2011, ruling that the coverage was fair and in the public interest.

Monday's verdict by Ofcom, the UK parliament's communications watchdog, followed an investigation into a complaint lodged by Saeb Erekat, the former Palestinian chief negotiator, on behalf of the Palestine Liberation Organisation (PLO).

Erekat claimed that Al Jazeera's English language channel (AJE) had violated his privacy and that of the PLO by publishing more than 1,600 confidential documents detailing Israeli-Palestinian talks over the past decade.

The Palestine Papers, as the leaked documents were called by Al Jazeera, contained minutes of meetings between representatives from the United States, Israel and the Palestinian Authority (PA).”

No comments:

Post a Comment